Тиждень біології та екології 2021
З
метою покращення знань про природу, розвитку почуття відповідальності за Землю,
заохочення до вивчення природничих наук, зокрема науки про життя у всіх його
проявах – біології з 15 по 19 лютого у нашій гімназії проходив тиждень біології
та екології.
Упродовж
тижня учні поринули у світ цікавого «природничого» життя. Відбулося ряд цікавих
та змістовних заходів спрямованих на поглиблення біологічних знань учнів та
виховання в них почуття любові до природи рідного краю.
Відкриття
тижня розпочався з пізнавальної викладки фото «Серця в природі» та фото з життя
тварин «Мамина ласка».
П’ятикласники поринули у цікавий світ життя зимуючих
птахів. Вони поглибили свої знання цікавими фактами із життя птахів, що
залишаються зимувати в нашій місцевості. З великим задоволенням слухали спів
птахів та відгадували чий це спів.
Учні 7-х класів підготували міні-проекти про
своїх домашніх улюбленців. Ділилися цікавими моментами з життя тварин. Особливо
цікавими були розповіді таких учнів: Лукаш К., Мельник Д., Мацепури О., Хулапа
К.
В зв’язку з суровими погодними умовами учні 9-х
класів запропонували провести активну допомогу птахам, тому змагалися у
виготовленні, підгодівлі та розвішуванні годівничок для пернатих друзів.
Переможцями змагань стали учні 9-Б класу: Комар М., Богуславець С.
Тиждень біології та екології 2021
З
метою покращення знань про природу, розвитку почуття відповідальності за Землю,
заохочення до вивчення природничих наук, зокрема науки про життя у всіх його
проявах – біології з 15 по 19 лютого у нашій гімназії проходив тиждень біології
та екології.
Упродовж
тижня учні поринули у світ цікавого «природничого» життя. Відбулося ряд цікавих
та змістовних заходів спрямованих на поглиблення біологічних знань учнів та
виховання в них почуття любові до природи рідного краю.
Відкриття
тижня розпочався з пізнавальної викладки фото «Серця в природі» та фото з життя
тварин «Мамина ласка».
П’ятикласники поринули у цікавий світ життя зимуючих
птахів. Вони поглибили свої знання цікавими фактами із життя птахів, що
залишаються зимувати в нашій місцевості. З великим задоволенням слухали спів
птахів та відгадували чий це спів.
Учні 7-х класів підготували міні-проекти про своїх домашніх улюбленців. Ділилися цікавими моментами з життя тварин. Особливо цікавими були розповіді таких учнів: Лукаш К., Мельник Д., Мацепури О., Хулапа К.
В зв’язку з суровими погодними умовами учні 9-х
класів запропонували провести активну допомогу птахам, тому змагалися у
виготовленні, підгодівлі та розвішуванні годівничок для пернатих друзів.
Переможцями змагань стали учні 9-Б класу: Комар М., Богуславець С.
Учні 10-х класів опанували такі
навички як BLS (базова підтримка життя), надання першої медичної допомоги при
удавленні, судомному нападі чи епілепсії, зупинка кровотечі при травмах та
переломах, носової кровотечі.
Учні вчилися як правильно оцінювати стан
потерпілого, практично відпрацьовували непрямий масаж серця та штучне дихання
на манекені. Також, опанували переведення людини в стабільне положення та
навчилися розпізнавати види кровотечі, як зупинити кровотечу та накладати
перев’язки.
Учні 10-х класів опанували такі
навички як BLS (базова підтримка життя), надання першої медичної допомоги при
удавленні, судомному нападі чи епілепсії, зупинка кровотечі при травмах та
переломах, носової кровотечі.
Учні вчилися як правильно оцінювати стан
потерпілого, практично відпрацьовували непрямий масаж серця та штучне дихання
на манекені. Також, опанували переведення людини в стабільне положення та
навчилися розпізнавати види кровотечі, як зупинити кровотечу та накладати
перев’язки.
В ході зустрічі старшокласники з`ясували особливості біохімічних процесів, які обумовлюють почуття любові; визначили, що на почуття людини впливають не лише хімічні речовини, а й відчуття обов`язку, відповідальності; переконалися, що стосунки людей – це взаємодія, яка ґрунтується на взаємній повазі та спільності інтересів, та яка являє собою ланцюг біохімічних реакцій. Науково доведено, що кохання живе три роки. Вічна любов лише материнська!
І як підсумок лірично-пізнавального заходу – старшокласники вивели власну формулу кохання «Дерево прояву любові», без якої комплексна емоція не можлива.
У 11 класі пройшла екологічна конференція на
тему: «Вода – частина життя», учні підготували гарні презентації, цікаві
запитання, розкрили проблеми забруднення водного середовища у світі та у своєму
місті. Розробили рекомендації, щодо збереження водних ресурсів рідного краю.
19 лютого
1992 року Верховна Рада України затвердила тризуб як Малий герб України визначаючи
його головним елементом Державного Герба України. Ним став золотий Тризуб на
синьому щиті – національний символ українців часів визвольних змагань XX століття.
Саме до Дня
герба присвячений виховний захід «УВІЧНЕНІ В ГЕРБАХ УКРАЇНИ», проведений учнями
11-В класу для п`ятикласників Новгород-Сіверської гімназії №1 ім.Б.Майстренка
під керівництвом вчителя Скивки Г.С.
Старшокласники
ознайомили присутніх із спеціальною історичною дисципліною – геральдикою , яка
займається вивченням гербів, а також традицій і практики використання.
Маленькі
школярі дізналися, що має бути на державному гербі, значення тих чи інших
фігур. До спеціальної геральдичної мови належать: кольори ( червоний, синій,
чорний, білий, зелений, жовтий, багряний); метали ( золото і срібло); хутро (
горностая, білки).
Герб – це
емблема, відмінний знак.
Геральдичний
щит – основа будь-якого герба. На гербах України можна побачити : гербові
фігурки ( геральдичні і негеральдичні): венець, вензель, корону, меч, жезл,
зображення птахів, звірів, рослини тощо.
Ознайомившись із основами геральдики, учні 5-В
класу змогли «розшифрувати» герб Н-Сіверського. Герб міста незвичайний. Зелений
фон щита символізує радість, родючість, свободу, добробут, спокій, мир. Башенна
корона з трьома зубцями означає , що населення міста становить менше 50000
чоловік; меч – завжди на поготові до захисту Батьківщини; жезл – дух влади;
свиток – символ вченості; шестикутна зірка – це шість днів творіння. Символіка
герба Н-Сіверського засвідчує свободу, добробут, спокій, мирність,
непохитність, фізичну і духовну силу, довголіття і мудрість.
Отже, юні
дослідники переконалися в тому, що герб Сіверщини – це світоч вікової мудрості,
код нації.
Тиждень біології та екології
«Доторкніться до природи серцем»
У рамках тижня біології був проведений позакласний виховний захід «Гриби – господарі лісу» для учнів 7 класів. Метою якого було розповісти учням про позитивні та негативні якості грибів, навчити їх правилам техніки безпеки при споживанні та зборі грибів, засвоїти правила першої допомоги при отруєні грибами .Діти з захопленням подорожували Царством Грибів, розгадували загадки, складали ребуси, оповідали власні враження від походу за грибами. Цей захід дав можливість сформувати поняття про гриби як їстівні так і отруйні. Учні склали пам’ятки про правила збору грибів, запам’ятали та намалювали отруйні гриби.
05 листопада учні 11-х класів в рамках тижня біології та екології відвідали ДП «Новгород-Сіверську лісову науково-дослідна станцію». Учні ознайомились з лісогосподарською діяльністю Новгород-Сіверської ЛДС. Діти відвідали кімнату-музей, де представлені експонати минулого століття – лабораторні ваги, хімічний посуд, мікроскоп, ґрунтові термометри. Тут зібрані матеріали роботи станції з моменту її створення. Є відомості про докторів наук, які працювали на станції, представлені наукові праці. Ірина Жежкун, старший науковий співробітник лісової науково-дослідної станції, провела екскурсію на території дендрологічного парку. Тут на ділянці в два гектари росте 120 різновидів дерев та кущів з різних областей України. Щороку науковці поповнюють парк незвичними для Полісся рослинами, доглядають за ними, проводять екскурсії для відвідувачів. Щиро вдячні за те, що знайшли час та провели змістовну та цікаву екскурсію.
Тиждень безпеки життєдіяльності 2019
"Не стане бджіл, загине людство"
Апітерапія (лат. аpis - бджола) – лікування хвороб і
застосуванням живих бжіл і продуктів бджільництва. "Не стане бджіл, загине людство"
говорить народна мудрість.
Лікування людини
біополем бджолиної сім’ї відомо з давніх часів і з успіхом застосовують у
всьому світі. В Україні, а зокрема в Закарпатті, також почали використовувати
методику лікування біополем бджіл. В даний час стає все більш популярним комплексне
оздоровлення в бджолиних біо-будиночках.
Наші друзі бджоли пропонують спосіб, який поєднує відразу кілька факторів, ніж
економить наш безцінний ресурс – час, і позитивно впливає на наше здоров’я.
Цей вид оздоровлення
включає багато факторів одночасно. Тут бджола лікує своєю енергетикою, яка
аналогічна людській. Так як дитина спокійно спить на руках у матері, так люди
потягнулися за позитивною енергією бджоли. Бджолярі знали чи підсвідомо
відчували користь давно, тільки оформилося в окремий напрямок апітерапії це
недавно. До оздоровленню позитивною енергетикою додайте інгаляцію цілющим
повітрям з вулика. Уявіть собі коктейль, який виходить з випарів того, що
знаходиться у вулику: дозрівати мед, свіжий віск і прополіс, квітковий пилок,
яка проходить процес ферментаціі. Для апітерапії будуються спеціальні
будиночки, пристосовані для лікування і сну, в яких розміщуються вулики-кушетки
з інгаляційними вікнами, на яких можна відпочити і виспатися. Після нетривалого
сну до людини приходить така бадьорість, настільки підвищується
працездатність, що він здатний ходити по горах весь день невтомно! Поліпшується
настрій, кровообіг, колір обличчя, чоловіча потенція, людини відвідує
неймовірна життєрадісність. Рекомендується 5-10 сеансів. Так яким же чином може
оздоровити нас бджолина сім’я?
Саме
цим питанням і зацікавились юні юннати, учні 6 класу, які завітали до родини
Михайла та Наталії Мишко, які мешкають в с.Слобідка, що на Новгород-Сіверщині. І пані
Наталія, і пан Михайло народились у нас – на Північному Поліссі. Вона – в
Блистові, він –в Лосці.
Захоплюватись
бджолярством Михайло Михайлович почав 18 років тому. Каже: «Після 30
прокинулись гени. Дід по материній лінії також був знаним бджолярем».
Минулого, 2018 року, родина вирішила спробувати для себе нову діяльність:
не просто їсти мед ложками, а й надати можливість всім, хто хоче бути ближче до
природи – відчути насолоду релаксу від цього. Поступово родина мрію втілювала в
життя. Цьогоріч у своїй садибі вони встановили дерев’яний будиночок з дуба та
сосни. «У наших предків сосна вважалася символом життя, висоти духу і безсмертя
завдяки унікальним оздоровчим властивостям»,- зазначає пані Наталія. «Разом з
освіжаючим, приємним ароматом, сосна виділяє в повітря особливі речовини
фітонциди, які знищують бактерії і віруси. Тим самим це дерево здійснює
благотворний вплив на органи дихання людини і зміцнює весь організм в цілому».
«Що цікаво, деревина сосни продовжує виділяти фітонциди після розпилювання та
обробки»,- доповнює розповідь господині Михайло Мишко. «У приміщенні з
соснового бруса повітря завжди ідеально чисте і це дозволяє вважати соснову
деревину кращим видом пиломатеріалів для здоров'я людини. Дуб же символізує
силу і могутність. Він є міцним антистресовим засобом, що активізує кровообіг і
нормалізує тиск». Вже заради цього можна вирушати в подорож до Слобідки. Релакс
та позитивне емоційне наповнення відпочинку Вам гарантоване. Але головна фішка,
навіть, не в цьому! Під будиночком – 6 вуликів. А на вуликах – лежанки, на яких
можна відпочити, відчути могутній терапевтичний ефект від безконтактного мікромасажу
бджілок. Цей винахід карпатських пасічників зараз набуває все
більшої популярності.
Дві години сну у бджолиній диво-хатинці дорівнюють за своїм ефектом 8
годинам звичайного сну. Лежачи на вулику-ліжку над бджолами, людина отримує
тепло від бджіл, яке вони виділяють для обігріву своєї дітви (35°C).
Розплід, який
обігрівають бджоли, біоенергетично активний, він допомагає збалансувати і
самовідновити роботу всіх людських органів за рахунок біофізичного зв’язку з
природою, що викликає збільшення працездатності людини, відчуття легкості та
свіжості.
Запахи пилку, бджолиної отрути, прополісу, рівномірне гудіння, що нагадує шум
моря, заспокоюють нервову систему, нормалізують кров’яний тиск, стабілізують
психоемоційний стан, сприяють здоровому сну.
КОЛИ БДЖОЛИНІ ПРОДУКТИ ПРИНОСЯТЬ
КОРИСТЬ
Бджолині продукти можуть бути корисні,
але за кількох умов. По-перше, важливо бути впевненим, що людина не має алергії
на такі продукти. По-друге, варто зважати на потенційні ризики від їхнього
використання. Додати мед до чаю виглядає значно безпечнішим, ніж цілеспрямовано
ужалитися отрутою бджіл чи використовувати бджолині продукти або їхнє гудіння
для лікування серйозних хвороб.
День цивільного захисту
Стоп, булінг!
Тиждень безпеки життєдіяльності
14 березня - День українського добровольця
Переможці та учасники природничої гри "Геліантус-2017"
Тиждень біології та екології
Прагнення пізнати себе і навколишній світ — рушійна сила прогресу. Як були зроблені найважливіші наукові відкриття? Як вони вплинули на розвиток наукової думки? Ці питання дуже цікавлять людство, тому 14 листопада учні 10-х класів переглянули науково-популярний фільм «Як змінювалася природа».
Тиждень біології
Дуже цікаво пройшов виступ екологічної агітки «Дивограй» - «Збережи свій дім – збережи свій світ!», де учні 6 – х класів виявили не аби який інтерес до екологічних проблем нашої планети. |
Учні 5 - х класів провели пізнавальну гру «Урожай», де вони виконували роль овочів та читали вірші. |
Найочікуваніша мить свята – оголошення результатів конкурсу:
«Міс Осінь - 2015» стала Шурига Марія (7 – А клас)
«Віце-Міс Осінь» - Шамрицька Ганна (7-А клас)
У номінації «Міс Чарівність» перемогу здобула Шитік Катерина (7-Б клас)
У номінації «Міс Оригінальність» - Чмихун Анна (7-А клас)
У номінації «Міс Привабливість» - Могильна Анастасія (7-А клас)
Вітаємо переможців!
Але головною подією цього дня була екскурсія екологічною стежкою, яка була створена біля 2 років. Екологічна стежина сприяє глибшому єднанню людини з живою природою і дає можливість дітям відчути її "душу" й полюбити. Вона виховує у молодого покоління шанобливе ставлення до свого незрадливого зеленого друга.
Немає коментарів:
Дописати коментар